بدون شرح

دسته بندی : <-PostCategory->

خدایا سپاس به خاطر نعمت سلامتی هیچی ازت نمی خوام

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 23 / 7 / 1391برچسب:, - 5:22 بعد از ظهر

فرهنگ حجاب و عفاف اسلامي چگونه غرب را احاطه كرده است

 

از روند گسترش حجاب در غرب به چه اندازه اطلاع داريد؟ آيا اسلام هراسي و قوانين محدود كننده حجاب در غرب، مانع از گسترش اين فرهنگ اسلامي در غرب شده است؟ در حجاب اسلامی چه چیزی نهفته است که دشمنان اسلام، آن را به عنوان دشمن درجه یک دمکراسی و مدرنیته در غرب مطرح می‌کنند؟ دلايل زنان تازه مسلمان شده در دفاع از حجاب چيست؟

 

نظر شما چیست؟

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 7 / 7 / 1391برچسب:, - 5:32 بعد از ظهر

بازگشت به....

دسته بندی : <-PostCategory->

بازگشت.......

 

الله وَلِیُّ الَّذین آمَنوا یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلی النُّور

 

وَ الُّذینَ کَفَروا أولیاؤُ هُمُ

الطَّاغوتُ یُخرِجُونَهُم مِنَ النُّور إِلَی الظُّلُماتِ أُولئِکَ أصحابُ النَّارِ هُم فِیها خالِدُونَ

 

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 7 / 7 / 1391برچسب:, - 5:10 بعد از ظهر

بتی به نام تحصیلات عالیه

دسته بندی : <-PostCategory->

بتی به نام تحصیلات عالیه


من باید به هر قیمتی که شده حتما کارشناسی ارشد  قبول شوم.»
این جمله تقریبا آشنایی است که این روزها زیاد می شنیدم. روزهای اعلام نتایج کنکور فوق لیسانس و تب و تاب قبولی یا رد در این آزمون مدتی است که گریبان نسل جوانمان را گرفته است.

از سال 1390 و با افزایش ناگهانی و تقریبا دو برابر شدن ظرفیت ورود به دانشگاه ها در مقطع ارشد، این تب روند رو به رشدی به خود گرفت و کم نبودند افرادی که صرفا به خاطر خالی نبودن عریضه یا کم نیاوردن از هم سن و سالهای خود قصد ادامه تحصیل به سرشان زد، و این شد که به ناگاه شاهد موج افزایش شرکت کنندگان در کنکور مقطع ارشد شدیم.

سراغ تعدادی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و همچنین کسانی که امسال قبول شده یا نشده اند رفته ایم تا در خصوص ادامه تحصیل در مقاطع بالای تحصیلی نظرشان را بپرسیم:

نباید جلوی شوهرم کم بیاورم!
خانم رضایی در حال حاضر 36 ساله است. او می گوید سال گذشته توانسته است مدرک کارشناسی خود را از مرکز جهاد دانشگاهی اخذ کند و چون معدلش خوب بوده در مقطع فوق لیسانس نیز با شرط معدل قبول شده است. وی ادامه می دهد: «من خیلی بچه بودم که ازدواج کردم برای همین نتوانستم درس بخوانم. زیاد هم برایم مهم نبود، تا اینکه همسرم به خاطر موقعیت کاری اش از طرف اداره بورسیه شد و مدرک فوق لیسانسش را گرفت، من هم که تقریبا صبح تا وقتی پسرم به خانه برگردد بیکار بودم درس خواندم و دانشگاه قبول شدم.»

از او می پرسم قصدش از ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس چیست و آیا قصد دارد باز هم ادامه دهد که جواب می دهد: «من اصلا علاقه ی چندانی به درس ندارم، اما راستش برایم مهم بود که از شوهرم کم نیاورم. قصد کار کردن و این چیزها را هم ندارم، اما الان هم اگر بتوانم دکترا قبول شوم که چه بهتر مهم این بود که به شوهرم و خانواده اش ثابت کنم از او چیزی کم ندارم!»

هر دانشگاهی باشد، فرق ندارد، من مدرک می خواهم
آقای مشکات مدیر بخش آموزش یک سازمان رسانه ای است. او لیسانس مدیریت دارد و سالها تجریه کار رسانه ای اما می گوید قصد دارد حتما در کنکور ارشد شرکت کند. از او می پرسم چرا چنین هدفی دارد و او می گوید: من باید حتما قبول شوم، با وجود اینکه سالهاست تجریه کار دارم و در کارم آدم موفقی محسوب می شوم، اما الان مدرکم از کارمندان زیر دستم پایین تر است و با کوچکترین اشتباهی آنها را صرفا به خاطر مدرکشان جایگزینم می کنند. اگر قبول نشوم آبرو و کارم را از دست می دهم. بری همین امسال همه آزمونها را شرکت می کنم، سراسری، آزاد، پیام نور، مجاری، فرقی نمی کند، باید مدرک بگیرم. الان هم که خیلی از دانشگاه ها مراکز آموزش آزاد و نیمه حضوری راه انداخته اند که یک جورهایی با پرداخت پول می توان مدرک گرفت.

همه قبول شدند جز من!
خانم سلطانی منشی است و می گوید: همه دوستام امسال قبول شدند و فقط من جا ماندم. الان دیگه همه ارشد شرکت می کنند و من دیدم که خیلی از آدمهایی که سطح علمی واقعا پایینی دارند، به صرف پول خرج کردن مدرک فوق گرفته اند، آنوقت من با وجود اینکه در مدرسه و دوران کارشناسی همیشه آدم موفقی بودم و الان هم در کارم خیلی موفقم چرا شرکت نکنم؟ از طرف دیگر خانواده ام هم دارند رویم فشار وارد می کنند که حتما باید قبول شوم. اگرچه به شخصه علاقه ای هم به ادامه تحصیل ندارم.

آدمهایی بی هدف
آقای سراج دانشجوی مقطع فوق لیسانس است و می گوید: در دوران کارشناسی ارشد رشته ام، آنقدر آدم بی هدف دیدم که صرفا برای خالی نبودن عریضه ارشد می خوانند. آدمهایی که سر کلاسهای ارشد مانند بچه مدرسه ای ها مدام دنبال جزوه نویسی و  سوال امتحان و نمره گرفتن از اساتید هستند، تا جایی که حتی برخی اساتید از این همه دغدغه نمره داشتن برخی دانشجویان تعجب می کردند، درحالی که این مقطع جایی برای عمیق تر شدن است. یعنی شما یکسری اطلاعات از مقطع کارشناسی کسب کرده اید و حالا باید با بحث و مطالعه بیشتر و استفاده از اطلاعات اساتید به آن عمق ببخشید، اما کسانی را می شناسم که حتی پایان نامه هایشان را هم داده اند یک نفر دیگر برایشان انجام داده است یا آن را خریده اند.

عمری که هدر رفت
سالهای نه چندان دور، یعنی شاید تا همین ده سال پیش که هنوز قبولی در کنکور کار بچه زرنگ ها و درس خوانها، یا در حالتی دیگر بچه پولدارهای دانشگاه آزاد رو بود، کسی فکرش را هم نمی کرد که به زودی درِ همه ی دانشگاه ها برای ورود دانشجویان باز خواهد شد و بالاخره ماجرای آن قیف وارونه ای که ورود به آن مشکل بود و خارج شدن از آن مثل آب خوردن، حل شود. دیگر قبولی و ادامه تحصیل در مقطع لیسانس مثل یک استوانه گشاد بود. آنقدر دانشگاه ها و دانشکده های مختلف در همه جای کشور مثل قارچ رشد کردند که قبولی در کنکور دیگر آرزوی کمتر کسی بود.

در همین شرایط بود که فارغ التحصیلان مقطع لیسانس در انواع و اقسام رشته هایی که جامعه به آن نیاز داشت یا نداشت، وارد جامعه شدند و از آنجا که میزان جذب نیرو در بازار کار بسیار کمتر از فارغ التحصیلان هر سال بود تعداد بیکاران تحصیل کرده افرایش یافت، تا جایی که آمارها از بیکاری بیش از 35 درصد فارغ التحصیلان رشته ای همچون پزشکی و یا فعالیت آنها در رشته های غیر مرتبط خبر می داد.

این آمار در خصوص سایر رشته نیز صادق بود. همین امر منجر به افزایش نارضایتی در تعداد زیادی از هم نسلان ما شده است. و این روزها این جمله را زیاد می شنویم که عمرمان را بی خود هدر دادیم.

بحرانهای هویت و کنکور کارشناسی ارشد
حال این جمعیت انبود فارغ التخصیل و البته بیکار، فضا را برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس باز می بیند و اینبار به امید کسب موقعیت کاری بهتر سراغ آن می رود، اما به راستی نتیجه این اتفاق و اعطای مدرک به این افراد، دردی از بحران ابتدایی درمان می کند؟

دکتر ناصر فراهانی استاد دانشگاه و مشاور است، وی می گوید: در حال حاضر ما با رشد بحرانی در جامعه روبه رو هستیم و آن هم ادامه تحصیل های بی هدف و در ادامه سرخوردگی های ناشی از آن است. این مسئله واقعا یک بحران است. وزارت علوم در حال حاضر با افزایش ورودی ها در مقطع ارشد و حتی دکترا شاید احساس کند دارد به اعتلای علمی کشور کمک می کند، اما باید بداند که این اتفاق خود می تواند بستر یک بحران باشد.

وی ادامه می دهد: از سال گذشته جذب دانشجو در مقطع دکترا نیز به ناگاه افزایش پیدا کرد، اما آیا جامعه ما نیازمند این همه نیروی دارای مدرک PHD است، آیا دانشگاه های ما توان جذب این افراد را در کرسی های علمی دارد؟ و آیا این افراد صلاحیت آنرا دارند که به واقع در این مقاطع درس بخوانند؟ باور کنید، این افزایش ظرفیت ها شاید در ابتدا اتفاق میمونی برای دانشجویان و داوطلبان باشد، اما عواقب (به ویژه روانی) بسیار زیادی برای این افراد در پی خواهد داشت. همین الان ما شاهدیم که اشتغال در کارهای خدماتی که در دهه قبل بر عهده افرادی با تحصیلات متوسطه بود، به خاطر نبود بازار کار مناسب، دارد مورد توجه قشر تحصیلکرده قرار می گیرد و این امر نیز در ادامه سرخوردگی این قشر را در پی خواهد داشت. بحران هویتی و نارضایتی روحی این افراد در طول زندگی و همچنین بی ارزش شدن مدرک تحصیلی در کشور اتفاقات کوچک و بی اهمیتی نیستند.

آیا ادامه تحصیل تنها راه ماست؟
کسب علم از مهمترین اهداف هر فردی به ویژه فرد مسلمان باید باشد و چه تاکیدی ازین بالاتر که اولین آیه ای که بر نبی اکرم صل الله علبه و آله نازل شده است در اهمیت علم است، اما بیایید خودمان کلاهمان را قاضی کنیم و منصفانه به داوری بنشینیم، آیا کسب علمی که قرآن و دین ما از آن حرف می زند، همین مطالبی است که ما در دانشگاه ها می آموزیم؟ آیا به راستی فلاح و رستگاری ما در لا به لای این جزوات نهفته است؟ آیا علوم تدریس شده در دانشگاه های ما به ویژه علوم انسانی که این روزها دغدغه اسلامی سازی و بومی سازی آن سر زبانهاست، همان دانشی است که قرار است ما را بهشتی کند؟ آیا هدفمان همین بوده که بیاییم و این دانش ها را کسب کنیم؟

به این فکر کنیم که 12 سال تا دیپلم و 4 سال تا کارشناسی و 2 سال تا کارشناسی ارشد و 4 سال تا دکترا، چقدر ما را به خدایمان نزدیک تر کرده است و می کند؟ و اگر همین زمان را در کار دیگری صرف کرده بودیم، الان وضعیتمان چگونه بود. شاید بتوان با جرئت گفت، یکی از بتهای نسل ما، همین تحصیلات به اصطلاح عالیه است! بت دست سازی که بزرگ و مقدس هم شده است. این بت را فقط و فقط خودمانیم که می توانیم بشکنیم. نه هیچ کس دیگر. اما آیا به فکر تبر هستیم؟

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 5 / 7 / 1391برچسب:, - 3:36 بعد از ظهر

حتی بی بی سی انگلیسی هم حاضر نیست ناموس خود را بفروشد. همان بی بی سی ای که از انتشار عکس برهنه گلشیفته و دیگر زنان ابایی ندارد از انتشار عکس های برهنه عروس ملکه به خشم می آید و در هنگام دفاع از عروس ملکه حاضر است عکس او را با روسری منتشر کند.

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 5 / 7 / 1391برچسب:, - 3:26 بعد از ظهر

زود قضاوت نکنیم

دسته بندی : <-PostCategory->

زود قضاوت نکنیم

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 10 / 6 / 1391برچسب:, - 3:56 قبل از ظهر

قابل توجه برخی شبکه های ماهواره ای که منکر وجود خدا هستند

 

آیا تاکنون به این فکر کرده اید کسی شواهدی برای اثبات وجود خداوند به شما نشان دهد؟ بدون هیچ حکم و اجباری مبنی بر اینکه، "شما باید ایمان داشته باشید،" در این مقاله سعی نموده ایم با ارائه چند دلیل وجود خدا را اثبات کنیم.

 

اما قبل از شروع به این نکته توجه کنید. وقتی در مورد امکان وجود خدا صحبت می کنیم، کتب آسمانی می گویند افرادی وجود دارند که شواهد محکمی برای اثبات وجود خدا دیده اند اما حقیقت خدا را انکار کرده اند. از سوی دیگر او به کسانی که می خواهند بدانند آیا خدایی وجود دارد، می گوید "اگر مرا جستجو کنید خواهید یافت؛ وقتی که مرا با تمام قلبتان جستجو کنید مرا پیدا می کنید." قبل از پرداختن به حقایقی در مورد وجود خدا از خودتان بپرسید، اگر خدا وجود داشته باشد، آیا می خواهم او را بشناسم؟ در اینجا چند دلیل برای اثبات وجود خداوند ارائه شده است...

1. آیا خدا وجود دارد؟
پیچیدگی سیاره ما وجود یک خالق توانا را نشان می دهد که نه تنها جهان ما را خلق کرده بلکه آن را تا به امروز پا برجا نگه داشته است.

نمونه های بسیاری از مخلوقات خدا می توان ذکر کرد. اما ما به چند نمونه اکتفا می کنیم:

 

زمین... اندازه آن دقیق است. اندازه زمین و جاذبه آن باعث ایجاد لایه نازکی اطراف آن می شود که بیشتر آن نیتروژن و اکسیژن است و فقط تا 50 مایل بالاتر از سطح زمین را تحت پوشش قرار می دهد. اگر زمین کوچکتر بود امکان وجود اتمسفر غیرممکن بود مانند سیاره تیر. اگر زمین بزرگتر بود، اتمسفر فاقد هیدروژن می شد مانند سیاره مشتری. زمین تنها سیاره ای است که اتمسفری با ترکیب درست گازها دارد که حیات را برای انسان ها، حیوانات و گیاهان ممکن می سازد.

زمین در فاصله مناسبی از خورشید قرار گرفته است. به نوسانات دمایی که بدن ما به سختی می تواند تحمل کند توجه کنید منفی 30 درجه تا مثبت 120 درجه. اگر زمین کمی دورتر از خورشید بود همه ما یخ می زدیم. اگر کمی جلوتر بود می سوختیم. حتی انحراف کوچکی در موقعیت زمین نسبت به خورشید زندگی روی زمین را غیرممکن می سازد. زمین این فاصله با خورشید را زمانی که با سرعت 67000 مایل در ساعت دور آن می چرخد حفظ می کند. همچنین همزمان دور محور خود نیز می گردد و باعث می شود سطح زمین هر روز به درستی گرم و سرد شود.

ماه به دلیل کشش گرانشی آن اندازه و فاصله مناسبی از زمین دارد. ماه باعث جزر ومد و حرکت اقیانوس ها می شود بنابراین آب اقیانوس ها راکد نمی ماند، اما در عین حال آب اقیانوس های بزرگ بر روی قاره ها سرازیر نمی شود.

آب... بی رنگ، بی بو و بدون طعم و مزه است، و هیچ موجود زنده ای نمی تواند بدون آن زندگی کند. بیشتر بدن انسان ها، گیاهان و حیوانات از آب تشکیل شده است (تقریبا دو سوم بدن انسان آب است). در ادامه به این موضوع می پردازیم که چرا ویژگی های آب آن را برای حیات ما مناسب کرده است:

آب نقطه جوش و انجماد بالایی دارد. آب به ما اجازه می دهد که در محیطی که نوسان درجه حرارت وجود دارد زندگی کنیم، و دمای بدن ما روی 98.6 درجه ثابت نگه می دارد.

آب یک حلال عمومی است. خاصیت آب این است که می تواند صدها ماده شیمیایی، معدنی و مغذی را در سراسر بدن و در کوچکترین رگ های خونی به جریان بیندازد.

آب از نظر شیمیایی خنثی است. آب تاثیری بر ساختار موادی که منتقل می کند ندارد، و این امکان را برای بدن فراهم می کند که مواد غذایی، دارویی و معدنی را جذب و استفاده کند.

آب کشش سطحی بی نظیری دارد. بنابراین می تواند در گیاهان بر خلاف جاذبه بالا برود و این ماده حیات بخش و همچنین مواد مغذی به نوک بلندترین درختان برسند.

آب از بالا به پایین یخ می زند و یخ روی آب شناور می ماند، بنابراین ماهی ها می توانند در زمستان زنده بمانند.

نود و هفت درصد آب جهان در اقیانوس ها قرار دارد. اما در کره زمین، سیستمی طراحی شده که نمک را از آب جدا می کند و سپس آن آب را در سراسر سیاره زمین پراکنده می سازد.

فرآیند تبخیر آب اقیانوس ها را می گیرد و نمک را بر جای می گذارد، ابرهایی را ایجاد می کند که به آسانی بوسیله باد جابه جا می شوند و آب را برای انسان ها، گیاهان و جانوران در سراسر سیاره به ارمغان می آورند. این سیستم پالایش است که امکان زندگی روی زمین را فراهم می کند، سیستمی که آب را احیا و قابل استفاده مجدد می کند.

مغز انسان... همزمان اطلاعات بسیار زیادی را پردازش می کند. مغز شما تمام رنگ ها و چیزهایی که می بینید را درک می کند، دمای اطراف شما، فشار گام های شما بر زمین، صداهای اطراف، خشکی دهانتان، حتی بافت و جنس کیبوردتان. مغز احساسات شما، افکار و خاطرات شما را نگهداری و پردازش می کند. همزمان مغز فعالیت های مداوم بدن شما مانند الگوی تنفس، حرکت پلک، گرسنگی و حرکات ماهیچه ها را کنترل می کند.

مغز انسان بیش از یک میلیون پیام را در ثانیه منتقل می کند. مغز اهمیت این اطلاعات را می سنجد و اطلاعات غیرضروری را جدا می کند. عملکرد مغز متفاوت از سایر اندام ها است. هوش شما، توانایی در استدلال، احساسات، رویا پرازی و تدبیر، عمل کردن، و ارتباط با دیگران توسط مغزتان انجام می شود.

چشم ها... هفت میلیون رنگ را تشخیص می دهند. به صورت خودکار متمرکز می شوند و همزمان 1.5 میلیون پیام را ارسال می کنند. فرضیه تکامل روی تغییر و تحولات در موجودات زنده موجود تمرکز می کند. هنوز فرضیه تکامل به تنهایی نمی تواند مبدا اولیه مغز یا چشم و یا بوجود آمدن موجودات زنده از ماده بی جان را به صورت کامل توضیح دهد.

2. آیا خدا وجود دارد؟ جهان مبدأی دارد- علت آن چیست؟

دانشمندان معتقدند که جهان در نتیجه یک انفجار عظیم نور و انرژی بوجود آمده است، که آن را بیگ بنگ می نامند. این انفجار مبدا هر چیزی است که اکنون وجود دارد: آغاز جهان، مبدا فضا، و حتی مبدا اولیه خود زمان.

رابرت جاسترو متخصص فیزیک نجومی، که خود را منکر وجود خدا معرفی می کند، می گوید، "اساس هر چیزی که در جهان اتفاق می افتد در آن لحظه نخستین بنیان نهاده شده است؛ هر ستاره، هر گیاه و هر مخلوق زنده ای در جهان در نتیجه وقایعی که در لحظه انفجار کیهانی اتفاق افتاده بوجود آمده است... جهان ناگهان بوجود آمد و ما نمی توانیم بفهمیم علت آن چیست."

استیون وینبرگ، برنده جایزه نوبل فیزیک، می گوید در زمان این انفجار، "جهان صدها هزار درجه سانتی گراد حرارت داشت... و جهان با نور و روشنایی پر شده بود."

جهان همیشه وجود نداشته است. جهان آغازی دارد... چه چیز باعث آن شد؟ دانشمندان هیچ توضیحی برای انفجار ناگهانی نور و ماده ندارند.

3. آیا خدا وجود دارد؟ جهان با قانون های طبیعی یکسانی در جریان است. چرا؟

ممکن است بیشتر چیزهای زندگی در تغییر باشد، اما به چیزهایی توجه کنید که هیچگاه تغییر نمی کنند:

جاذبه زمین همیشه وجود دارد، فنجان داغ چای روی میز سرد می شود، زمین طی 24 ساعت دور خود می گردد، و سرعت نور تغییری نمی کند چه روی زمین و چه در کهکشان های دور.

چه چیز باعث می شود قوانین طبیعت هیچگاه تغییر نکنند؟ چرا جهان این چنین منظم و پایا است؟

"بزرگترین دانشمندان تحت تاثیر اعجاب آن قرار گرفته اند. هیچ ضرورت منطقی برای جهان وجود ندارد که از قوانین پیروی کند، چه رسد به پیروی از قوانین ریاضیات. این شگفتی نشات گرفته از این حقیقت است که جهان مجبور به حرکت در این مسیر نیست. آسان است جهانی را تصور کنیم که در آن شرایط به صورت غیرقابل پیش بینی لحظه به لحظه تغییر می کنند یا حتی جهانی که چیزها ناگهان به وجود می آیند و ناگهان از بین می روند."

ریچارد فینمن، برنامه جایزه نوبل الکتروداینامیک کوانتوم، می گوید، " اینکه چرا طبیعت بر پایه ریاضیات است یک معما است... این حقیقت که قوانینی وجود دارند نوعی معجزه است."

4. آیا خدا وجود دارد؟ کد DNA عملکرد سلول ها را برنامه ریزی می کند.

تمام دستورالعمل ها، آموزش ها، تعلیمات از روی قصد و نیت هستند. کسی که دستورالعملی می نویسد هدفی دارد. آیا می دانستید که در هر سلول بدن ما یک کد دستورالعمل با جزئیات کامل وجود دارد، مانند یک برنامه کامپیوتری کوچک؟ احتمالا می دانید یک برنامه کامپیوتری از صفر و یک ایجاد شده است مانند این 110010101011000. روشی که آنها کنار هم گذاشته می شوند به کامپیوتر می گوید چه کند. کد DNA در هر یک از سلول های ما خیلی شبیه به هم هستند. این کد از چهار ماده شیمیایی ساخته شده است که دانشمندان به صورت مختصر A، T ،G ،C می نامند. آنها به این صورت در سلول ها کنار هم چیده شده اندCGTGATCGCATGC . سه میلیارد از این حروف در هر سلول انسان وجود دارد!

درست مانند وقتی که شما تلفن خود را برنامه ریزی می کنید، DNA نیز سلول را راهنمایی می کند. DNA یک برنامه سه میلیارد کلمه ای است که به سلول می گوید چگونه عمل کند. DNA یک دفترچه راهنمای کامل است.

چرا این موضوع اینقدر شگفت انگیز است؟ شاید یک نفر بپرسد...چگونه این برنامه اطلاعاتی در هر سلول انسان وجود دارد؟ باید گفت که اینها صرفاً مواد شیمیایی نیستند. این ها موادی هستند که عملکرد سلول را هدایت می کنند، و به تفضیل مشخص می کنند که بدن شخص دقیقاً چگونه باید عمل کند.

دلایل طبیعی و بیولوژیکی هیچ توضیحی ندارند که چه زمانی اطلاعات برنامه ریزی شده ایجاد شده اند. شما نمی توانید دستورالعملی را پیدا کنید که چنین اطلاعات جامعی داشته باشد بدون اینکه کسی بدون دانش آن را نوشته باشد.

5. آیا خداوند وجود دارد؟ می دانیم که خدا وجود دارد زیرا او در طلب ماست. او به صورت مداوم به دنبال این است که ما به سوی او بازگردیم.

من زمانی منکر خدا بودم. و مانند بسیاری از بی دینان، اعتقاد مردم به خدا مرا بسیار آزار می داد. چرا یک ملحد باید وقت و توجه و انرژی زیادی را صرف انکار موضوعی کند که خودش اعتقادی به وجود آن ندارد؟

چه چیز باعث می شد اینگونه رفتار کنم؟ وقتی یک بی دین بودم، می خواستم به این افراد بیچاره و فریب خورده کمک کنم تا بفهمند امیدشان بی پایه و اساس بود. اگر بخواهم صادقانه بگویم، من هدف دیگری نیز داشتم. وقتی آنهایی را که به وجود خدا اعتقاد داشتند به چالش می کشیدم، خیلی کنجکاو بودم که ببینم آیا آنها هم می توانند مرا قانع کنند. بخشی از تلاش من برای این بود که از تردید در مورد وجود خداوند آزاد شوم. اگر سرانجام می توانستم به افراد معتقد ثابت کنم که اشتباه می کنند، این مسئله در ذهنم حل می شد و من آزاد بودم که در زندگی ام تغییر ایجاد کنم.

اما من نفهمیدم دلیل اینکه موضوع خدا این قدر ذهن مرا درگیر کرده، این است که خدا این چنین می خواهد. سرانجام فهمیدم که خدا می خواهد شناخته شود. او ما را با این هدف خلق کرده که او را بشناسیم. او در اطراف ما شواهد زیادی برای اثبات وجودش قرار داده و پرسش و جستجو در مورد وجودش را قبل از ما بوجود آورده است. مانند وقتی که من نمیتوانستم از تفکر در مورد امکان وجود خدا بگریزم. در حقیقت روزی که تصمیم گرفتم وجود خدا را قبول کنم، معبود من با این جمله شروع کرد که، "بسیار خوب، تو برنده شدی..." ممکن است دلیل اصلی این که کافران توسط مومنین آزرده می شوند این باشد که خدا به طور جدی به دنبال آنها است.

من تنها کسی نیستم که چنین تجربه ای داشته است. مالکوم موگردیج، نویسنده موضوعات اجتماعی و فلسفی، می نویسد،" حسی داشتم که انگار این منم که در خلال کاوشم، دنبال شده ام. " سی اس لویس می گوید که به یاد دارم، "هر شب وقتی ذهنم برای یک لحظه از کارم فارق می شد او بی امان و محکم به من نزدیک می شد، او کسی بود که جداً نمی خواستم با او روبرو شوم. سرانجام تسلیم شدم و قبول کردم که خدا خداست، و زانو زدم و راز و نیاز کردم: شاید، آن شب، در سراسر سرزمینم من دلشکسته ترین و مرددترین کسی بودم که تازه ایمان آورده بود."

لویس در نتیجه شناخت خدا کتابی نوشت با عنوان،" شگفت زده از شعف." من هم انتظار دیگری نداشتم جز اینکه وجود خدا را حقیقتاً قبول کنم. هنوز بعد از ماه ها، من هنوز از عشقش نسبت به خودم شگفت زده ام.


اگر می خواهید با خدا ارتباط برقرار کنید، همین حالا اقدام کنید.


تصمیم با شماست، هیچ اجباری وجود ندارد. اما اگر می خواهید مورد مغفرت خدا قرار گیرید و با او ارتباط برقرار کنید، می توانید همین حالا از او بخواهید که شما را ببخشد و به زندگی تان وارد شود.

آیا خدا وجود دارد؟ به تمام این حقایق توجه کنید، یک نفر ممکن است نتیجه گیری کند که خدای مهربان وجود دارد و می تواند شخصاً او را بشناسد. اگر اطلاعات بیشتری در مورد وجود خدا می خواهید بدانید می توانید به کتب گوناگونی که در این زمینه نوشته شده مراجعه کنید.

یاعلی

نظر یادتون نره

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 29 / 5 / 1391برچسب:, - 1:14 قبل از ظهر

آیا حیات پس از مرگ واقعیت دارد؟ علم می گوید: بله

 


آیا حیات پس از مرگ وجود دارد؟ دین شناسان می توانند ساعتها در این مورد بحث کنند، اما دکتر جفری لانگ (Jeffrey Long) متخصص تومور چه اعتقادی دارد؟ وی معتقد است شواهد علمی صراحتا می گویند پاسخ به سوال فوق بله است.
وی در کتاب «شاهدِ پس از مرگ» (Evidence of the Afterlife) که این هفته وارد بازار شد، نتیجه ی مناقشه برانگیز خود را در این مورد ارائه کرده است. کتابی که حاصل پژوهشهای ده ساله ی وی در موضوع تجربیات هنگام مرگ و بررسی تجربیات شخصی ۱۶۰۰ نفر در هنگام مرگ است. وی در گفت و گو با مجله ی تایم درباره ی ماهیت تجربه ی هنگام مرگ و درهم‌کنش مذهب و علم صحبت می کند.
این مصاحبه پرخواننده ترین صفحه ی امروز وب سایت تایم بود

پرسش: از نظر علمی، تجربه ی هنگام مرگ چیست؟
پاسخ: تجربه ی هنگام مرگ دارای دو مولفه است. نخست این که فرد باید به مرگ نزدیک باشد. به این معنی که شرایط جسمی اش به قدری وخیم باشد که در صورت عدم بهبود، بمیرد. معمولا فردی را که بیهوش است، یا از نظر بالینی مرده است و ضربان قلب و تنفسش متوقف شده است می توان نزدیک به مرگ در نظر گرفت. مولفه ی دوم این است که مرگ درست از بیخ گوش شخص عبور کند و وی در عین حال بتواند این مساله را به وضوح تجربه کند و به خاطر بیاورد.

 

پرسش: پاسخ شما به شکاکانی که که می گویند باید پایه و اساس زیست شناسانه یا فیزیولوژیکی برای چنین تجربه ای وجود داشته باشد چیست؟ چرا که شما در کتاب خودتان می گویید چنین تجربه ای از نظر پزشکی غیر قابل توضیح است.
پاسخ: جالب این جا است که بر خلاف کتاب من که توضیحی در مورد این تجربه ارائه نمی دهد، بیش از بیست توضیح جایگزین برای این تجربه از سوی شکاکان ارائه شده است. دلیل این تعداد زیاد کاملا مشخص است. چرا که هیچ یک از این توضیحات، حتی برای خود شکاکان، قابل فهم نیستند.

پرسش: شما می گویید، میزان شک و تردید درمورد تجربه ی هنگام مرگ نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته است و آگاهی در این مورد نیز افزایش داشته است. دلیل این اتفاق چیست؟
ظرف ۳۵ سال گذشته صدها مقاله ی علمی درمورد تجربیات هنگام مرگ منتشر شده است. علاوه بر آن، رسانه ها توجه ویژه ای به این پدیده داشته اند. بخصوص وب سایتهای اینترنتی صدها هزار صفحه را به این موضوع اختصاص داده اند. همه ی اینها به افزایش آگاهی مردم در این زمینه کمک کرده است.

پرسش: شما در کتاب خود اشاره می کنید که برخی از منتقدان می گویند همه ی کسانی که تجربه ی هنگام مرگ داشته اند، جزییات این تجربه را قبلا از دیگران شنیده اند وبه نوعی تحت تاثیر محیط بوده اند. شما در تحقیقات خود چگونه با این مساله مقابله کردید؟
پاسخ: ما داستانهایی که درمورد تجربه ی هنگام مرگ دریافت می کنیم، عینا به وب سایت خودمان می فرستیم. با توجه به این که ماهانه ۳۰۰ هزار صفحه توسط ۴۰ هزار بازدید کننده از سراسر دنیا خوانده می شود، و تا کنون هیچ کسی موفق نشده است داستانهای تکراری را شناسایی کند، نشان دهنده ی با اصالت بودن داستانها است. در ضمن، شفافیت کار ما و تعداد بالای بازدیدکنندگان وب سایت، خود بیانگر کیفیت بالای کار است.

پرسش: شما می گویید این پژوهش تاثیرات شخصی زیادی هم بر روی شما گذاشته است. چگونه؟
پاسخ: من یک پزشک هستم که با سرطان مبارزه می کنم. علی رغم همه ی تلاشهایمان، همه ی بیماران علاج پیدا نمی کنند. اعتقاد من به زندگی زیبای پس از مرگ، به من کمک می کند تا بتوانم با نیروی بیشتری به جنگ این هیولای وحشتناک بروم. نیرویی که قبلا نداشتم. این اعتقاد به من کمک می کند که بتوانم پزشک بهتری برای بیمارانم باشم.

پرسش: شما می گویید ما می توانیم با بررسی تجربیات هنگام مرگ درمورد حیات پس از مرگ نتیجه گیری کنیم. اما واقعا فکر نمی کنید این کار مثل مقایسه ی سیب و پرتقال است؟
پاسخ: از نظر علمی مصاحبه با افرادی که کاملا مرده اند، امکان پذیر نیست. با توجه به این محدودیت، ما باید ببینیم بهترین کار ممکن چیست. اگر مغز کسی هیچگونه عملکردی نداشته باشد، مانند زمانی که شما دچار سکته ی قلبی می شوید، به نظر من این فرد نزدیکترین مدل به آن چه است که دنبالش هستیم. یعنی مطالعه و بررسی این مساله که آیا تجربه ی هوشیارانه در جایی خارج از مغز امکان پذیر است یا خیر.

پرسش: شما در کتابتان به این نکته اشاره کرده اید که تحقیقات شما می تواند دست مذهب را بازتر کند. اما آیا مساله ی حیات پس از مرگ یک مساله ی علمی است یا مذهبی؟
پاسخ: من فکر می کنم ما هم اکنون ترکیب جالبی از این دو داریم. این پژوهش مستقیما به ما یادآور می شود که مذهب در طول هزاره های گذشته چه چیزهایی به ما گفته است. مذهب مشخصا به ما گفته است که حیات پس از مرگ وجود دارد و کل جهان دارای هدف مشخصی است. در واقع پژوهش علمی ما مهر تاییدی برای همه ی چیزهایی است که مذهب سالها است به ما گفته است. این کتاب گام بزرگی در نزدیک کردن علم و مذهب به یکدیگر است.

پرسش: آیا جنبه ای از تجربیات بشری وجود دارد که به نظر شما علم نمی تواند حتی نزدیکش بشود؟
پاسخ: قطعا همین طور است. آنچه که واقعا پس از مرگ اتفاق می افتد یکی از این مسائل است. توجه کنید که همه ی آنچه در این مورد می دانیم، همواره نیازمند مقداری ایمان نیز هست. در عین حال، وقتی شما به شواهد علمی زندگی پس از مرگ نگاه می کنید، مقدار ایمان مورد نیاز برای باور داشتن به حیات پس از مرگ به طرز قابل توجهی کاهش می یابد.


منبع:

TIME: Is There Life After Death?

ببینید:
MSNBC: مصاحبه ی ویدیویی با دکتر جفری لانگ و شخصی که تجربه ی هنگام مرگ داشته است
Amazon: کتاب دکتر جفری لانگ در آمازون

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 28 / 5 / 1391برچسب:, - 10:49 بعد از ظهر

حرف های یواشکی باخدا

دسته بندی : <-PostCategory->

حرف های  یواشکی با خدا

 

گفتم: خسته‌ام.

گفتی: لاتقنطوا من رحمة الله
.:: از رحمت خدا نا امید نشید (زمر/53) ::.

گفتم: هیشکی نمی‌دونه تو دلم چی می‌گذره.

گفتی: ان الله یحول بین المرء و قلبه
.:: خدا حائل هست بین انسان و قلبش! (انفال/24) ::.


گفتم: غیر از تو کسی رو ندارم.

گفتی: نحن اقرب الیه من حبل الورید

.:: ما از رگ گردن به انسان نزدیک‌تریم (ق/16) ::.

گفتم: ولی انگار اصلا منو فراموش کردی!

گفتی: فاذکرونی اذکرکم

.:: منو یاد کنید تا یاد شما باشم (بقره/152) ::.

گفتم: تا کی باید صبر کرد؟

گفتی: و ما یدریک لعل الساعة تکون قریبا

.:: تو چه می‌دونی! شاید موعدش نزدیک باشه (احزاب/63) ::.

گفتم: تو بزرگی و نزدیکت برای منِ کوچیک خیلی دوره! تا اون موقع چیکار کنم؟

گفتی: واتبع ما یوحی الیک واصبر حتی یحکم الل

.:: کارایی که بهت گفتم انجام بده و صبر کن تا خدا خودش حکم کنه (یونس/109) ::.

گفتم: خیلی خونسردی! تو خدایی و صبور! من بنده‌ات هستم و ظرف صبرم کوچیک... یه اشاره‌ کنی تمومه!

گفتی: عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم

.:: شاید چیزی که تو دوست داری، به صلاحت نباشه (بقره/216) ::.

گفتم: انا عبدک الضعیف الذلیل... اصلا چطور دلت میاد؟

گفتی: ان الله بالناس لرئوف رحیم

.:: خدا نسبت به همه‌ی مردم - نسبت به همه - مهربونه (بقره/143) ::.

گفتم: دلم گرفته.

گفتی: بفضل الله و برحمته فبذلک فلیفرحوا

.:: (مردم به چی دلخوش کردن؟!) باید به فضل و رحمت خدا شاد باشن (یونس/58) ::.

گفتم: اصلا بی‌خیال! توکلت علی الله.

گفتی: ان الله یحب المتوکلین

.:: خدا اونایی رو که توکل می‌کنن دوست داره (آل عمران/159) ::.

گفتم: خیلی چاکریم!

ولی این بار، انگار گفتی: حواست رو خوب جمع کن! یادت باشه که:
و من الناس من یعبد الله علی حرف فان اصابه خیر اطمأن به و ان اصابته فتنة انقلب علی وجهه خسر الدنیا و الآخره

.:: بعضی از مردم خدا رو فقط به زبون عبادت می‌کنن. اگه خیری بهشون برسه، امن و آرامش پیدا می‌کنن و اگه بلایی سرشون بیاد تا امتحان شن، رو گردون میشن. خودشون تو دنیا و آخرت ضرر می‌کنن (حج/11) ::.

گفتم: چقدر احساس تنهایی می‌کنم.

گفتی: فانی قریب

.:: من که نزدیکم (بقره/186) ::.

گفتم: تو همیشه نزدیکی؛ من دورم... کاش می‌شد بهت نزدیک شم.

گفتی: و اذکر ربک فی نفسک تضرعا و خیفة و دون الجهر من القول بالغدو و الأصال

.:: هر صبح و عصر، پروردگارت رو پیش خودت، با خوف و تضرع، و با صدای آهسته یاد کن (اعراف/205) ::.

گفتم: این هم توفیق می‌خواهد!

گفتی: ألا تحبون ان یغفرالله لکم

.:: دوست ندارید خدا ببخشدتون؟! (نور/22) ::.

گفتم: معلومه که دوست دارم منو ببخشی.

گفتی: و استغفروا ربکم ثم توبوا الیه

.:: پس از خدا بخواید ببخشدتون و بعد توبه کنید (هود/90) ::.

گفتم: با این همه گناه... آخه چیکار می‌تونم بکنم؟

گفتی: الم یعلموا ان الله هو یقبل التوبة عن عباده

.:: مگه نمی‌دونید خداست که توبه رو از بنده‌هاش قبول می‌کنه؟! (توبه/104) ::.

گفتم: دیگه روی توبه ندارم.

گفتی: الله العزیز العلیم غافر الذنب و قابل التوب

.:: (ولی) خدا عزیزه و دانا، او آمرزنده‌ی گناه هست و پذیرنده‌ی توبه (غافر/2-3) ::.

گفتم: با این همه گناه، برای کدوم گناهم توبه کنم؟

گفتی: ان الله یغفر الذنوب جمیعا

.:: خدا همه‌ی گناه‌ها رو می‌بخشه (زمر/53) ::.

گفتم: یعنی بازم بیام؟ بازم منو می‌بخشی؟

گفتی: و من یغفر الذنوب الا الله

.:: به جز خدا کیه که گناهان رو ببخشه؟ (آل عمران/135) ::.

گفتم: نمی‌دونم چرا همیشه در مقابل این کلامت کم میارم! آتیشم می‌زنه؛ ذوبم می‌کنه؛ عاشق می‌شم! ... توبه می‌کنم: یا غافر الذنب، اغفر ذنوبی جمیعا

گفتی: ان الله یحب التوابین و یحب المتطهرین

.:: خدا هم توبه‌کننده‌ها و هم اونایی که پاک هستند رو دوست داره (بقره/222) ::.

ناخواسته گفتم: الهی و ربی من لی غیرک

گفتی: الیس الله بکاف عبده

.:: خدا برای بنده‌اش کافی نیست؟ (زمر/36) ::.

گفتم: در برابر این همه مهربونیت چیکار می‌تونم بکنم؟

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 26 / 5 / 1391برچسب:, - 1:23 قبل از ظهر

بدون شرح

دسته بندی : <-PostCategory->

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 22 / 5 / 1391برچسب:, - 4:37 بعد از ظهر

بدون شرح

دسته بندی : <-PostCategory->
انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 22 / 5 / 1391برچسب:, - 4:33 بعد از ظهر

بدون شرح

دسته بندی : <-PostCategory->
انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 22 / 5 / 1391برچسب:, - 4:30 بعد از ظهر

 

ما باید مشکل را بنیادی تر حل کنیم. به جای اینکه تمرکز روی این موارد باشد که برویم سراغ عفاف و حجاب، مسئله ای که مد نظر من هست و به همه دوستان فرهنگی سازمان ها، وزارت خانه ها، دانشگاه ها و حتی نیروی انتظامی هم گفته ام مسئله پی گیری حیا است. اگر افراد از درون با حیا شوند نتیجه اش می شود حجاب. همان طور که گفتم اگر کارکردگرا جلو برویم یا محصول محور صدمه می خوریم، اما اگر روند گرا باشیم و پروسه را خوب تنظیم کنیم نتیجه اش می شود حجاب و پوشش مناسب. پروسه یعنی روند گرایی راهش این است که برویم سراغ احیای حیا. اهمیت حیا به قدری است که از منظر دین، انسانی که حیا ندارد حیات ندارد، مرده است.

نباید درباره حیا کلی صحبت کرد بلکه باید مصداق های حیا را در سبک زندگی جستجو کرد،

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب ... نویسنده: علی | 19 / 5 / 1391برچسب:, - 4:7 قبل از ظهر

اخرین مد

دسته بندی : <-PostCategory->

آخرین مد کفن هست

چند وقتیه که انواع و اقسام مدلهای مو و لباس در اومده و هر کسی به یه شکل و شمایلی خودش رو آراسته می کنه و خودش رو به دیگرون نشون میده .

اما آیا تا حالا به این فکر کردیم که آخر این همه تیپ زدن و مُد پرست بودن چیه ؟

اگه فکر نکردین من بهتون پیشنهاد می کنم که فکر کنید آخر این همه مد و تجمل گرایی آخر این همه مو سیخ سیخ کردنها آخر این همه بد حجابی کردن خانم ها و ...

آخر همه اینا توی کفن خوابیدنه نمی خوام از زندگی نا امیدتون کنم اما واقعیته خوب یا بد یه روزی همه ما که از خاک هستیم دوباره به خاک بر می گردیم.

 

اون روز توی قبر دیگه کسی نمیگه چرا موهات سیخ نیست چرا خودتو خوشتیپ نکردی اونروز باید به سوالات نکیر و منکر جواب بدیم.

 

من خیلی اتفاقی با این جمله برخورد کردم « ای مُد پرست آخرین مُد کفن است »

 

اگه به این جمله پر محتوا دقت کنیم می بینیم که واقعآ درسته و آخرین مُد کفن برای همه هستش.

من نمی خوام بگیم جوونهای ما بدن شاید کسی که موهاشو سیخ می کنه دل پاکی داشته باشه اما از روی چشم هم چشمی که مثلآ فلانی موهاشو اینجوری کرده منم بکنم اینطوری شده .

بحث من این نیست که اصلآ به مد توجه نشه من می خوام بگم که هر چیزی در حد و اندازه خودش خوبه از حد که بگذره دیگه به درد نمی خوره.

دیگه روزگار ما طوری شده که فقط به مُد توجه میشه و کسی حتی یه ذره یه بند انگشت هم به آخرت فکر نمی کنه .

خیلی ها می گن حالا که جوون هستیم این کارو بکنیم بزرگتر که شدیم دیگه نمی کینم ؟ آخه چرا حیف جوونی نیست که به پای چیزای بی خود هدر بره . 

میگن : ( در جوانی پاک بودن شیوه ی پیغمبری است) چرا تو جوونی پاک نباشیم توی جوونی خداوند بیشتر دعاها رو مستجاب می کنه .

کسانی که به دنبال عشق و حال دنیوی هستن هرگز به بهشت نمیرن اونا دین و ایمون ندارن و فکر میکنن که فقط این دنیا هست اونا قافلن از روز قیامت.

امیدوارم هیچ کدام از خوانندگان این وبلاگ از روز قیامت و روز حسابرسی قافل نباشند.

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 19 / 5 / 1391برچسب:, - 3:12 قبل از ظهر

خجالت

دسته بندی : <-PostCategory->

فرض کن حضرت مهدی به تو ظاهر گردد

 

 

  ظاهرت هست چنانی که خجالت نکشی ؟

 باطنت هست پسندیده صاحب نظری؟

 خانه ات لایق او هست که مهمان گردد؟

 لقمه ات درخور او هست که نزدش ببری؟

  پول بی شبهه و سالم داری تا که یک هدیه برایش بخری؟

  حاضری گوشی همراه تو را چک بکند با چنین شرط که در حافظه دستی نبری؟!

 واقفی بر عمل خویش تو بیش از دگران

 می توان گفت تو را شیعه اثنی اعشری؟!

مدتی است که سوالی برایم پیش آمده است که آیا به فکر مهدی فاطمه هستیم؟ او که این روزها از حتی پدرش امیر المومنین و دیگر اجدادش غریب تر است ، آنهم در بین شیعیانی که هر روز برای فرج دعا می کنند. آیا این دعا ها حقیقی است و از ته دل یا از روی عادت!؟!؟!


بحث این نیست بگذریم…


شما وقتی کسی را دوست دارید حاضرید دل او را بشکنید؟ اگر این دعا های ما و ابراز عاقه به حضرت حجت واقعی باشد پس آن حضرت را دوست داریم و عاشق اوییم پس چرا دلش را می شکنیم؟ بیایید از همین امروز و الان تصمیم بگیریم که آنگونه که مهدی فاطمه می پسندد باشیم ، آیا او می پسنند که ما گناه کنیم؟ آیا او می پسندد ما به پدر و مادر خویش پرخواش و بی ادبی بکنیم؟ مطمئناً نمی پسندد!

اگر الان مهدی فاطمه بیاید چه می کنیم؟ می توانیم به صورتش نگاه کنیم؟ آیا اجازه می دهیم گوشیمان را چک بکند؟ آیا حاضریم برای حضرت از جان و مال خود بگذریم؟ بیایید خودمان را طوری و به نحوی نگه داریم که درخور مهدی (عج) باشد ، امید آنکه جز یاران خاص حضرت قرار بگیریم ،


انشا الله…

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 18 / 5 / 1391برچسب:, - 7:5 بعد از ظهر

بيماري ای كه زنان بد حجاب از آن رنج مي برند !!!

پوشش و حجاب به دليل اينكه نقش اساسي در متعادل كردن غريزه ي خود نمايي و تبرّج زن دارد، عامل مهمي براي جلوگيري از بخش بزرگي از پريشاني ها و دغدغه هاي فكري زن به شمار مي آيد؛ زيرا آزادي زن در خودآرايي و به نمايش گذاشتن جلوه هاي زنانه در بين جامعه، باعث افراط در تجمّل و توجّه به زيبايي هاي ظاهري مي شود كه اين توجه افراطي، مي تواند بروز اختلالهاي رواني را در زن در پي داشته باشد.

محققان علوم رفتار در تحليل خودنمايي بيمارگونه و برخي ناهنجاريهاي پوششي برخي افراد معتقدند وقتي زن، بي حجاب و با ظاهري پر اطوار در بين مردان ظاهر مي شود، ممكن است عده اي او را مورد تحسين و تكريم (ظاهري) قرار دهند. به همين دليل وي همواره سعي مي كند وضع ظاهري خود را طوري قرار دهد كه بيشتر مورد پسند آنها قرار گيرد.

 


اين كارشناسان با اشاره به آثار آغاز اين رويه اخلاقي افزودند: معمولاً اين گونه زنان و دختران براي اينكه محبوبتر شوند، هر روز وقت زيادي را صرف آرايش و تقليد از مدهاي جديد مي كنند. اين روند، مي تواند ناراحتيهاي رواني زيادي را براي آنان ايجاد كند. نگراني از اينكه ممكن است هميشه كارها به دلخواه پيش نرود، باعث بروز مشكلاتي براي آنها مي شود. براي مثال اين تصوّر كه آيا با صرف اين همه وقت و هزينه ي مالي توانسته اند نظر ديگران را به طرف خود بكشند و مورد پسند آنان شوند يا به عكس، مورد تمسخر و تحقير آنان هستند، مي تواند همواره ذهن آنها را به خود مشغول كند و آنها را به انسان هايي نگران تبديل سازد.

محققان به اين نكته هم اشاره كردند كه دليل بعدي كه مي تواند بر نگراني آنها بيفزايد، اين تصور است كه هر لحظه رقيبي زيباتر از راه برسد و همچنين دليل ديگري كه باعث ناراحتي براي آنها مي شود، اين است كه مي بينند به مرور زمان از زيباييشان كاسته مي شود و زنان جوانتر و زيباتر جاي آنها را مي گيرند و نقش آنها را در ربودن دل ها كمتر مي كنند. آنها براي اينكه در اين رقابت، ضعف خود را جبران كنند، دست به كارهاي مختلفي مي زنند؛ يعني تنوع طلبي بيشتر در لباس، آرايش، جلوه گري و خودآرايي كه البته نتيجه ي چنداني برايشان ندارد و آنها در مانده تر مي سازد زيرا از شخصيت محكم دروني برخوردار نبوده اند و همواره هدفشان جلب رضايت ظاهري بوده است.

محققان در ادامه به اين نتيجه اشاره كردند كه هنگامي كه يك زن در اثر آزادي در خودآرايي و جلوه گري به چنين احساسي رسيد، به زودي متوجه مي شود كه در اين رقابت، ديگر توان مقابله با زنان زيبا و جوان را ندارد، با گذشت زمان و مسن شدن اين احساس تلخ در او بيشتر مي شود؛ زيرا مي بيند همان افرادي كه چندي پيش خريدار به جهت دسترسي آسان و جلوه گري هاي زنانه اغراق شده اطراف او بودند، ديگر حاضر نيستند با او رفت و آمد داشته باشند و بهاي چنداني به او نمي دهند. اين مرحله ايست كه زن دچار افسردگي و اضطراب مي شود و از تنظيم امور شخصي و اجتماعي خود درمانده مي شود و اگر پذيراي واقعيت نباشد حتي گاه ديده شده كه دست به خودكشي مي زند.

در همين زمينه نويسنده ي كتاب چهره ي عريان زن مي نويسد: زيبايي، به نمايش برجستگيهاي بدن و آرايشي كه اضطراب دروني و فقدان اعتماد به نفس را پنهان مي كند، نيست؛ بلكه پيش از هر چيز مديون قدرت تفكر، سلامت و كمال نفس است. چه بسيار دختراني كه به سبب شوق دستيابي به نشانه هاي مقبول زيبايي و زنانگي، به اختلالات رواني و اضطراب هاي گوناگون مبتلا شده اند. گمان و تصور يك دختر اين است كه زندگي و آينده اش به اندازه ي بيني و يا خميدگي مژههايش بستگي دارد، تا آنجا كه حتي يك ميليمتر كوتاهي طول مژه نيز مي تواند به مسئله اي جدي و بحراني واقعي در زندگي او تبديل شود.
واقعيت اين است كه وقتي زن تمام زيباييهاي خود را در معرض تماشاي عموم قرار داد، ديگر چيزي براي جلب نظر ندارد و براساس قانون عرضه و تقاضا، ارزش خود را از دست خواهد داد. در حالي كه به گواه روانشناسان و محققان علوم رفتاري بر اساس يك منطق تجربي و عقلاني رعايت پوشش مناسب سبب افزايش زيبايي زن مي شود.

نظر یادتون نره

 

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 13 / 5 / 1391برچسب:, - 5:2 بعد از ظهر

پشمانی بازیگر معروف مصری از دوران بی حجابی

 

 


«حنان ترک» بازیگر مصری با اشاره به هفت سال تفکر برای انتخاب حجاب، گفت: این دوران، دوران زیانباری بود و ای کاش از روز اول حجاب را انتخاب کرده بودم.

وی در پاسخ به این سوال که پیش از این در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی بدون حجاب بوده و اینک اگر آن فیلم‌ها را ببیند چه احساسی دارد گفت: حنان ترک اول یک بازیگر بود و حنان ترک دوم یک زن محجبه است.
 

این بازیگر مصری در پاسخ به این سوال که با حجابت به کجا می‌خواهی برسی؟، گفت: مدتی ستاره اهل زمین بودم و از خدا می‌خواهم تا مرا به ستاره آسمان‌ها تبدیل کند. وی افزود: برای روز قیامت با اطاعت خدا و عمل خیر و کمک به ایتام تلاش خواهم کرد.
وی همچنین با رد هرگونه پیشنهاد بازیگری بدون حجاب گفت: 80 درصد از مردم مصر محجبه هستند و چه کسی باید اینان را نمایندگی دارد؟
 
 
 

 

 

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 19 / 4 / 1391برچسب:, - 5:28 بعد از ظهر

صرفا جهت خنده

دسته بندی : <-PostCategory->

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 10 / 4 / 1391برچسب:, - 4:28 بعد از ظهر

چرا این همه دشمن برای چادر ؟

دسته بندی : <-PostCategory->

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 6 / 4 / 1391برچسب:, - 1:47 قبل از ظهر

بودن شرح

دسته بندی : <-PostCategory->

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 6 / 4 / 1391برچسب:, - 1:25 قبل از ظهر

۱۰ اصل لازم برای زیبایی واقعی یک زن !!

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب ... نویسنده: علی | 8 / 3 / 1391برچسب:, - 1:2 بعد از ظهر

تفاوت بین برخی دانش آموزان ایرانی و خارجی

 

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 7 / 3 / 1391برچسب:, - 2:57 بعد از ظهر

هشدار زن مانکن به جهان با عکسش

دسته بندی : <-PostCategory->

هشدار زن مانکن به جهان با عکسش

 

  

 عاقبت حرص قدرت وشهوت

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب ... نویسنده: علی | 6 / 3 / 1391برچسب:, - 5:40 بعد از ظهر

مسلمان شدن مانکن زیبا و معروف فرانسوی

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب ... نویسنده: علی | 4 / 3 / 1391برچسب:, - 11:32 قبل از ظهر

جدیدا مد شده

دسته بندی : <-PostCategory->

جدیدا مد شده

این کفش ها رو ببینین

سمش هست bad girl boots

یعنی چکمه های زن بدکاره

جدیدا مد شده درسته؟!!!

همه میپوشن

میخوای بگی چیکاره ای درسته یا نه؟؟م

مطمئنم نمیدونستی ولی به دسوت هات و فامیلهات بگو قضیش رو




انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 2 / 3 / 1391برچسب:, - 6:54 بعد از ظهر

جشن مانکن ها در ایران

دسته بندی : <-PostCategory->

جشن مانکن ها در ایران

قابل توجه بچه های گشت ارشاد"بابا جوان های خیابان را ول کنید

بچسبید به این ها

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب ... نویسنده: علی | 26 / 2 / 1391برچسب:, - 3:11 بعد از ظهر

آیین ابراهیم میرزایی

دسته بندی : <-PostCategory->

نقدی بر آیین ابراهیم میرزایی

دانلود

s3.picofile.com/file/7376052903/%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%85_%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%B2%D8%A7%DB%8C%DB%8C.ppt.html

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 19 / 2 / 1391برچسب:, - 3:3 بعد از ظهر

دوربین مخفی از یک جلسه انحرافی

دسته بندی : <-PostCategory->

دوربین مخفی از یک جلسه انحرافی

بدعت در نماز امام زمان

دانلود

s3.picofile.com/file/7375573973/namaze_ajib.mpg.html

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 18 / 2 / 1391برچسب:, - 10:44 بعد از ظهر

زنی که مدعی شد باامام زمان در ارتباط است(1)

دانلود

s3.picofile.com/file/7375561391/faride.mpg.html

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 18 / 2 / 1391برچسب:, - 10:15 بعد از ظهر

مراحل تدفین

دسته بندی : <-PostCategory->

مراحل تدفین

خیلی جالبه حتما ببینید

دانلود

s3.picofile.com/file/7375528816/%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%84_%D8%AA%D8%AF%D9%81%DB%8C%D9%86.pptx.html

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 18 / 2 / 1391برچسب:, - 10:1 بعد از ظهر

آخرین مطالب

» وخدا در همین نزدیکی هست ( 1398/4/1 )
» فقط ده دقیقه ( 1398/3/26 )
» طعم مرگ ( 1398/3/26 )
» رنگ دنیایی ( 1398/3/26 )
» حجاب ( 1398/3/24 )
» حجاب ( 1398/3/24 )
» آدم نمیدونه چی بگه .......... ( 1398/3/24 )
» الله ( 1398/3/24 )
» قلب ( 1398/3/24 )
» خدا ( 1398/3/24 )
» به به چه دکترای ما چه جوری پایان نامه میدن؟ ( 1398/3/24 )
» بدون شرح ( 1398/3/24 )
» اری ( 1398/2/27 )
» عشق گمشده ی نسل امروزی ( 1398/2/23 )
» a ( 1398/2/21 )
» در گوشی ( 1398/2/21 )
» بدون شرح ( 1398/2/19 )
» به نام خلق زیبایی ها ( 1387/2/19 )
» ده نکته کاربردی به دخترخانم‌های جویای همسر ( 1398/2/19 )
» سلام ( 1398/2/17 )
» بدون شرح ( 1398/2/14 )
» بدون شرح ( 1387/2/14 )
» محسن مخملباف قبل انقلاب و بعد انقلاب ( 1398/2/14 )
» عشق، حق مسلم ماست!(درِ گوشی با آقایان) ( 1398/2/13 )
» بچه هائی که بچه نیستند ( 1398/2/13 )
» زن می خواست جامعه را فتح کند برعکس شد ( 1398/2/13 )
» بدون شرح ( 1398/2/10 )
» بدون شرح ( 1398/2/10 )
» زمان ( 1398/2/10 )
» کثیف ( 1398/2/10 )
» بدون شرح ( 1392/2/3 )
» سنگر ( 1398/1/27 )
» مهدی جان ( 1392/1/26 )
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد
 

لینکستان

نویسندگان

ADS

درباره ما